Friday, February 17, 2012

CSM Degree Show Identity part.2

Yes, we lost it. We lost the competition and I was sad. But life moves on! And the team aka Duarte, Clara, JT, and Alessia live strong. We made stuff that I never thought I could make, especially in such a short time.
(above) The working flip board unit, controlled by arduino. The wooden box that Clara made for it is so lovely.
Flip board with letters could have been used to promote events
(bellow) Tests of silk screened wood panels. Each letters were meant to be cut into 8 by 13 ratio grids too.

(bellow) map of the building, different invites, and red envelope, all following 8 by 13 ratio

(bellow) Navigation and way finding system for the screens around the college. Each pixel flips and is a digital version of flip board, without imitating the analogue expression. When the pixel 'flips', it makes very nice electronic popping sound.

Yes, we did pretty much all the executions in like two weeks! I suppose our ideas were challenging and perhaps risky, but we believed that we weren't proposing something that was unrealistic, and we thought we could make it happen. I'm happy that I got to work with those who were willing to take risks.
All of our design follow 8 by 13 ratio rectangles to create consistency and it suits with the architecture of the building, which is full of rectangles.
Damn, this was one sexy project, seriously. I love the various expressive outcomes that came out from quite a tight and appropriate theme of move and rectangular grids.
Oh and have I mentioned that my team was absolutely fabulous? Everyone was so hard working, that made all this possible...

コンピューターで制御可能なパタパタ表示機を作って、シルクスクリーンで部屋ごとの看板を作って、招待状やら、地図やらをデザインして、インタラクティブなお絵描きツールにもなるスクリーン用のナビゲーションプログラムを作って・・・。よくこれだけ、2週間ほどの期間でいろいろ作ったなあ。とにかく素晴らしいチームで、抜群なチームワークで、とにかく楽しかった。

残念ながら、コンペは負けてしまったので、結局この案が実現されることはないのはとても残念。週末返上で、毎日このチームでこのプロジェクトをしていたので、負けたとわかった直後3日間くらい、勉強する気が起きなくて、ぼーっとしてしまった。基本、勉強する気やら、やりたいことやらで溢れているのに、やる気が起きなくなっちゃうくらい、久しぶりにショックだった。普段、「これが欲しいー!」とか「勝ちたーい!」と思うことってほぼ全くないから、自分で自分が珍しかった。というわけで、このプロジェクトのせいで、大学の課題は遅れを取ってしまったのにも関わらず、直後3日間なにもしなかったから、更に色々遅れてしまい、いまはそのツケを払っている最中。笑。
まあ、このプロジェクト勝っていたら、勝っていたで、更に大変な作業量になることは見えていたので、負けたことで他のプロジェクトをその分磨けると思えば、良かったかなとも思うのだけれど。

でも、大学のスクリーン用にプログラミングしたプログラムは気に入ってもらえたので、それは卒展用ではなく、常設用に大学が買ってくれるらしい。それは楽しみ。