This is basically how it would look in action. You take a relevant section out, it's small doesn't take up too much desk space, and it lay open flat.
Sourcing the right paper was possibly one of the hardest challenges. Thankfully I came across this amazing paper shop in Tokyo while I was there during the winter holiday.
Walls are made up of drawers and shop keeper lady takes out your requested kinds of paper from those drawers. How cool is that?!
The shop stocks 2,700 kinds (!) of A4 paper and you can see and touch all these samples. At the back of the shop, they also stock 1,800 kinds of paper in large format, which they can cut for you. You can also order anything that is not in stock at the shop. In fact, their online store stocks 9,000 different kinds of paper. Seriously, we need this in London.
(bellow) The top row is the newly bought paper. The bottom row is the paper I previously used for my final crit. Notice the top row is much smoother and is more appropriate for this project.
Visit Website for TAKEO for more information about the store and its showroom.
見本帖本店に大興奮。
グラフィックデザイナーが紙の話をするのは、あまりにもステレオタイプ的で、馬鹿みたいなのはわかっているのだけれど、仕方ない。感情には逆らえないので、ひとりで大興奮。
私個人的には、色がとにかく大好きだから、グラデーションがあると無意味に感動しちゃう。だから、グラデーションを用いてた今回のプロジェクトは、そんな私が個人的に幸せになれるプロジェクトでした。番号をふらなくても、一目で順番がわかるようにとか、工夫は色々あるのだけれど、とりあえあず、ややこしい文章のものから、幸せで使いやすいものを作りたかった。出来上がりもハッピーな感じで!
見本帖本店さんは、色もそうだし、質感や、重さや、密度も、本当に色々な紙が揃っていて、グラフィックデザイナー以外の人も楽しめるはず。意味もなく、グラデーションで紙を買いたくなると思う。
見本帖本店ショールーム・ウェブサイト & Takeo Paper オンライン・サイト