Tuesday, August 23, 2011

Laurencolover.com



I designed a portfolio website for a jewellery designer Lauren Colover!
It's now live and you can visit the site here http://www.laurencolover.com/

It's been kept simple to make its works stand out, but also has quite a girlie and soft touch which is working great with her images. She is taking part in Jewellery Show at Earls Court in September, and I'm happy that we got the site ready for it!

It was my first time having a client, who I've never known prior to the job, but it's been a real pleasure working with Lauren! So far, all jewellery designers seem to be so approachable and great to work with. Meeting new designers is always a good experience, and I even get to know their works well by making portfolio site together. Nice stuff!


ウェブデザイン最新作、ジュエリーデザイナーLauren Coloverのサイト!
http://www.laurencolover.com/

しかし、のんきにブログを書いている暇はないほど忙しい。旅行行く前に全部終わらず、まさかのマック持って旅行先でお仕事のコースがほぼ確定していますが、出来ればiPadのみで軽々旅行に行きたいので、頑張ってます。
データはクラウドに入れられても、コードはテキストエディタで書けるとしても、文章はGoogle Docsで書けるとしても、向こうのパソコンにフォトショ等がないのが問題。早くソフトもすべてクラウドな素晴らしい時代になってほしいと思います。あ、これ書きながら、1ヶ月間のトライアルすればいいということを思いついた。その方向で行くか!
というわけで、今別に手がけてるサイトの方も近々オンラインにするべく頑張ります!更に他にもペンディング(待機中)のプロジェクトも何個かあるという幸せな状況!卒論と卒業制作もフィーバーしております!(卒制始めてないけど)

18の頃は、絶対フリーランスで仕事なんてしない、したくないと思っていたけれど、2年後になにしているかなんてわからないものですね。でも、フリーランス業務をフルタイムでこなしている人たちは本当にすごいと思います。